[QUOTE]wwww1111 пишет: День добрый! А вы могли бы поделиться Плутархом и Геродотом?[/QUOTE]
Плутарх: 3.5 ГБ. Геродот: 1.23 ГБ. ********************************* Нужно подумать, каким образом ? Через яндекс -диск? Если туда загружу архивом сможете скачать?
[QUOTE]АнтиQарЪ пишет: В авторской записи?[/QUOTE] То что есть начитано профессиональными дикторами! Слушать одно удовольствие! Но если есть что в авторской то тоже не плохо....
С каждым месяцем все больше зажимают пользователей рунета, закрывают торренты, блокируют полезный контент. Задался целью, пока еще не поздно, собрать Античную библиотеку в формате АУДИО_КНИГ.
Вот что из аудио_книг есть на сегодня:
1.) Иосиф Флавий - Иудейская война. 2.) Плутарх - Полное собрание сравнительных жизнеописаний в 4 томах. 3.) Гай Светоний Транквилл - Жизнь 12 цезарей. 4.) Геродот - История. 5.) Тит Ливий - История -на английском языке. Очень ищу на русском языке. ************* Друзья, если у кого есть чем еще поделиться из начитанных античных трудов, буду только рад!
[SIZE=3]P.S. может быть для этого сабжа нужен другой раздел, но в разделе книги, он затеряется....[/SIZE]
Вот на этом примере не совсем логичное количество тест-катов. Монета буквально изрублена в хлам....таким образом проверяли плакированная монета или нет....одним словом - жесть. :evil:
Как то прочитал следующее, что тесткаты не делали на изображении божества, но как видим данная версия не работает. И на аверсе и на реверсе тесткаты имеют место быть. Наверно зависит от региона, где именно проверяли тесткатом монету. Тетры Афин ходили по всему известному миру, возможно в ряде регионов не с таким почитаниям относились к иноземным божествам. На данной тетер также наблюдаем две банковские метки так наз. (countermarks), возможно восточного региона. :)
[QUOTE]wwww1111 пишет: Boris GodonEarth , а что такое тест-кат?[/QUOTE]
Это разрубы на монете, таким образом в античное время проверяли монету на подлинность. На приведенном примере видим многочисленный тесткат, который иногда мог доходить до 10.
Час назад с рабочего ПК в центре Москвы при заходе на форум получил следующее:
Вот что пишет: [B]Forbidden Access denied.[/B] Попробовал зайти с пяти популярных браузеров, эффект тот же. Пришлось пользоваться анонимным прокси, как не странно доступ открыт.
Попробовал зайти с мобилы, все нормально, но если только заходить не через сеть на работе, а через мобильный инет. Вот такие дела....(((
Еще очень хочу отметить следующую работу Евклеида! Данная тетрадрахма была продана за 395000$ Eukleidas’ Revolutionary Facing Athena Tetradrachm A Triumph of Art and a Failure of Technology.
*** SICILY, Syracuse. Struck circa 405 BC. AR Tetradrachm (25mm, 16.98 g, 11h). Reverse die signed by Eukleidas. Fast quadriga driven left by female charioteer, holding reins in her left hand and raising a flaming torch in her right; above, Nike flying right to crown her; in exergue, ear of barley with stalk. / ΣΥ –Ρ – ΑΚ – ΟΣΙΩΝ. Head of Athena, inclined slightly to the left, wearing crested helmet, the cheek pieces raised on the sides, the visor and front of the helmet ornamented with vine and palmettes, the hair flowing back from the temples and down the neck, iris and pupil shown, double-hook earrings and necklace of pendant acorns with central medallion; across the bowl of the helmet the signature ΕV-Κ–ΛΕΙΔ-Α; around, two pairs of dolphins, the left pair swimming downwards (and partly missing due to the die break), the right pair snout to snout, the lower one emerging from behind a mass of hair. ***
The Facing Head of Athena
Eukleidas’ die for the present coin represents a revolutionary artistic innovation. For the first time in the long series of Syracusan coinage, the female head is depicted not in profile but facing the viewer. Athena, also appearing here for the first time in Syracusan numismatic art, is decked with a richly decorated helmet from beneath which full locks of hair fall on both sides of the face, and dolphins swim around her head. The unexpected depiction of Athena rather than Arethusa -- the nymph of the freshwater spring on the island of Ortygia in Syracuse’s harbor -- has led to considerable commentary. It has been suggested that the appearance of Athena refers to Syracuse’s victory over the Athenian invasion of 415 BC. The presence of the dolphins -- traditionally depicted around the head of Arethusa -- has even led to the suggestion that we are in fact looking at Arethusa wearing Athena’s helmet in commemoration of the Syracusan victory. However, Athena was also worshipped in Syracuse, and her temple on the island of Ortygia survives, incorporated into the present day cathedral. The dolphins are therefore equally appropriate for Athena as they are for Arethusa, and it is not a surprise that Athena should be honored on a coin of Syracuse. On the tetradrachms of Syracuse, the chariot always occupied the obverse (bottom) die, and the head (previously of Arethusa) always appeared on the reverse (top) die. Eukleidas, accordingly, engraved his facing head of Athena as a reverse die. However, in this revolutionary design, the deeper relief of the facing head increased the stress on the reverse die. As a result, the die must have broken upon almost its first use, and a piece sheared off from the left edge. Every one of the 18 known specimens is struck after this die break occurred. To compensate, it seems that the mint workers made an effort to place the blanks slightly off-center on the die, so that most examples, including the present coin, are struck with the reverse slightly off center to the right, minimizing the impact of the die break at the left edge. Befitting the die’s importance as a masterwork of engraving, the die was used until it experienced advanced deterioration. By the time it was withdrawn from use, it had broken at two additional points on the edge, at 2:00 and at 3:00. The last known strike, no doubt soon before the die was withdrawn, seems to be Boston 411 (“r” in the list below), preceded by Hess-Leu 31, 141 = Basel 464 = NAC 13, 464 (“o” in the list below). Eukleidas created a second die (Tudeer 59) with the same basic design of the facing and helmeted Athena, although with variations in the details. The second die is also a masterpiece. The order in which the two dies were used is clear because all coins from both dies are struck from a single obverse die (Tudeer obverse 21). Obverse die 21 was used with five different reverse dies, and the order of use can be determined with certainty by studying the gradual deterioration of the obverse die (see Tudeer p. 157). Eukleidas’ second facing head die, which was again a reverse die and thus took the full force of the hammer, seems to have had a shorter life than the first, and only six tetradrachms from it are known. All the known examples exhibit a die break, which again must have begun almost with the first striking, stretching diagonally across the chin just below the mouth, starting as a thin crack but becoming a deep and wide break. Thus ended Eukleidas’ revolutionary experiment with the facing head tetradrachm. But his work did not go unappreciated, and at least one of his contemporaries saw a solution to the technical problem caused by the deep relief of the facing head. Kimon, one of the most successful and widely influential of the Syracusan engravers, realized that the problem of die stress could be alleviated by moving the facing head to the obverse and the chariot to the reverse. Soon after the Eukleidas issue, perhaps within months, Kimon engraved his own facing head of Arethusa (Tudeer 80-81), placing the head on the obverse, and his facing head became one of the most influential of all coin designs, widely imitated in the ancient world. Eukleidas was not the first engraver to attempt a facing head, but his magnificent artistry demonstrated the true potential of the concept. His contemporaries, through technical innovation, made the idea practical. Many engravers in various parts of the Greek world produced beautiful facing heads in the subsequent decades, but arguably none surpassed the artistic splendor of Eukleidas’ original creation.
У нас не может быть таких шедевров в коллекции, но отметить их в этой замечательной ветке нужно обязательно, как дань памяти великому человеку. Вот на этом сайте можно посмотреть на другие его творения: http://www.kimoncoins.com/kimondek.html
Одна из тетрадрахм Кимона, проданная на CNG в 2008 году за 575000$ + %% аукциона.
******** Sale: Triton XI, Lot: 61. Estimate $400000. Closing Date: Monday, 7 January 2008. Sold For $575000. This amount does not include the buyer’s fee.
SICILY, Syracuse. Second Democracy. 466-405 BC. AR Tetradrachm (17.44 g, 10h). Obverse die signed by Kimon. Struck circa 415-405 BC. Head of Arethusa facing slightly left, wearing ampyx inscribed K[IMO]N, single-pendant earring and necklace, sea-swept hair radiating outward; within her locks of hair, four dolphins: on the left, one swims downward while another is just emerging above, and on the right, one swims down toward another that is presenting from behind Arethusa’s neck / SURAK-OSIWN, charioteer (Arethusa) driving fast quadriga left, holding reins in both hands; above, Nike advancing right, preparing to crown charioteer with laurel wreath; below, stele lying on its side; in exergue, grain ear lying left. Tudeer 81 (dies 29/54); SNG ANS 288; Rizzo pl. XLVIII, 11; BMC 208; Gulbenkian 293; Kraay & Hirmer 123 (all from the same dies). EF, toned with underlying luster in the devices. Well centered and struck. Struck from fine dies by the Syracusan Dekadrachm master, Kimon.
By the late 5th century BC, Syracuse had become the most significant of the Greek cities in Sicily, and her political and cultural power was reflected in her massive issues of coinage still extant today. Her status drew a plethora of highly skilled artists from around the Mediterranean, including an assortment of particularly capable die engravers whose names adorned the coins of this period. These masters developed new ways of viewing the world through art, breaking the static forms of Classic art and developing new methods of portraying motion and life in miniature. The silver tetradrachm was the preferred mode of expression, being large enough for their free-ranging talents and also being minted in vast quantities for military endeavors that would disseminate their works far and wide. Even more remarkable were the large silver dekadrachms of Syracuse, which have become universal symbols of Greek numismatic art. Among the famous artists, only two have their signature on the dekadrachms, Euainetos and Kimon. Whether chosen for their skill or by chance, their body of work clearly proves that these two were the elite among numismatic artists.
This masterful facing head tetradrachm, however, sets Kimon apart from all of his contemporaries. His rendition of the nymph Arethusa displays a degree of delicacy and control that set a new precedent in die engraving. The composition's beautiful three dimensional perspective is augmented by a fluid style that effectively conveys the natural motion of the nymph's hair in her liquid environment. The nymph's underwater environment is further emphasized by the placement of the dolphins, who weave themselves within her hair in a playful manner. The serenity of Arethusa's countenance, with her full, pouting lips and other-worldly gaze from her almond-shaped eyes, convey a sense of her place aloof from the realm of man, while the entire scene firmly secures her within our natural world. One may sense the pride Kimon took in the completion of his masterpiece, as his name is prominently engraved upon Arethusa's amphyx.
We know that Kimon's tetradrachm was as revered for its beauty in the ancient world as much as it is today, as it became a model for facing-head issues of other cities, both local, such as Segesta, and around the Mediterranean, such as Larissa in Thessaly and Tarsos in Cilicia. ***** ссылка на лот: http://cngcoins.com/Coin.aspx?CoinID=114484
Он являлся создателем не только великих штемпелей декадрахм, тетрадрахм, двойных декадрахм, но мелких номиналов. Вот примеры его работы. Некоторые из его штемпелей имели скромную подпись мастера, иногда сразу невидимую.
***** SICILY, Syracuse. Time of Dionysios I. 405-367 BC. AR Tetradrachm (17.10 gm). Struck circa 405 BC. Obverse die signed by Kimon. Bust of Arethusa facing slightly left, hair flowing loosely, dolphins swimming among loose hairs left and right; APEOOEA above beaded border; KIMON on ampyx, small EpsilonOmega hidden in hairs left / Arethusa driving galloping quadriga left, holding reins; Nike walking above and crowning Arethusa, fallen meta (turning-post) below horses' hooves, grain ear in exergue. ****
В 277 посту наблюдаем очень красивую декадрахму Сиракуз мастера Евнета. Но давайте посмотрим на шедевральные работы его старшего товарища, возможно учителя Кимона! Верх мастерства, непревзойденный мастер своего времени! Очень радует что до наших дней дошли его великие творения!
[QUOTE]Boris GodonEarth пишет: PS. Тегеран 43 , я Вам не минусовал и минусовать не буду. Для защиты Вас от автоблокировки плюсанул Вам в авторитет. Призываю коллег не допустить автоблокировки Тегеран 43.[/QUOTE]
Boris - полностью с тобой солидарен! У Тегеран 43 в авторитете было опасные -11, а если обратиться к правилам форума то при -12 пожизненный бан на форуме, вот этого нельзя допустить. :bomb: Ничего, что на ты? Ведь общаемся не первый день на другом форуме. ;)
[QUOTE]Тегеран 43 пишет: Единственное что меня заинтересовало это электрум, хотелось посмотреть на него в живую, честно говоря ожидал большего, но из общей массы, реально понравилось 3 - 4 монеты, остальные так себе - бюджетные.[/QUOTE]
Интересный у Вас статер. Ядро выполнено из одного металла, предположим серебра, а покрытие из другого предположим золота. Вы так себе представляете электр-сплав золота и серебра?
PHOENICIA, Tyre. Caracalla. AD 198-217. AR Tetradrachm (26mm, 16.68 g). Struck AD 213-217. Laureate bust right, slight drapery on left shoulder / Eagle standing facing, head turned left, holding wreath in beak, on club; between legs, murex shell. Prieur 1546. VF.
*************************** Black Sea Area. Kolchis. Before 470 B.C. Hemidrachm, VF. (7 mm, 2.2 gm.) ************************** А вот и видео, было очень не просто снять.. ) Смотрите выбрав в настройках плеера HD качество. https://www.youtube.com/watch?v=JI2BGXzBIR8
Тема эта имеет название: [B]Эстетика античных монет, [B]Красивейшие монеты из личных коллекций[/B]. [/B]
Любой коллекционер, имеющий античные монеты в коллекции вправе показать тут свою любимую, верно? Человек ничего не нарушит исходя из названия темы или есть судьи, которые определяют насколько монета подходит или нет для размещения?:facepalm:
Никаких колебаний не должно быть, смело размещаем свои прелести и давайте быть терпимее к качеству.... :good2:
Просматривая грядущие аукционы, обратил внимание на вот эту тетрадрахму Коса, что в Карии. Какое мнение по подлинности у уважаемых "Греков" ?
CLASSICAL COINS ISLANDS OFF CARIA COS Tetradrachm, about 285-258 BC. AR 15.18 g. Unbearded head of Heracles r., wearing lion skin. Rev. K - WIO - N Crab, below KLEINOS and bow in bow-case; whole within dotted square. SNG von Aulock 2753. P. Requier, Les premiers tétradrachmes héllenistiques de Cos, SNR 75 (1996), 56,37 (these dies). Rare. Choice uncirculated
[QUOTE]rjkz1968 пишет: Я сейчас напишу модераторам с просьбой перенести его сообщений в новую тему "антика от Тегеран 43", а пока просьба ни чего, по его монетамне писать.[/QUOTE]
Николай! Обрати еще раз внимание на бронзовую крупную монету Птолемея от Тегерана 43. Она вполне достойна находится в этом разделе т.к. монета очень приличная. Разве не согласен? :search:
А вот и моя драхма или тетробол Птолемея 2 Филадельфа.
ТТХ монеты: размер 40 мм. вес 67.22 грамма. Монета отчеканена в 253-249 г.г. до н.э. From the Gregory Conlin Collection. На намагниченность не проверял. :)